• Visietekst: Bestuurlijke schaalvergroting: opportuniteit of bureaucratische valkuil?

De discussie omtrent de schaalvergroting van schoolbesturen is momenteel in Vlaanderen zeer actueel. Daarom is het goed om eens stil te staan bij de mogelijke voor- en nadelen van een dergelijke schaalvergroting. Hoe moeten we de verhouding van schoolbesturen zien tegenover de huidige scholengemeenschappen?

Welke lessen kunnen we trekken uit wat we reeds weten omtrent gedeeld leiderschap in grote schoolorganisaties? Wat zijn belangrijke aandachtspunten bij het streven naar grotere besturen? Op deze vragen wordt in de tekst ‘Bestuurlijke schaalvergroting: opportuniteit of bureaucratische valkuil?’ nader ingegaan. U vindt deze tekst hier.

U vindt de tekst ‘Bestuurlijke schaalvergroting: opportuniteit of bureaucratische valkuil?’ hier.